Den som sa de berömda orden hade fel...
2010-11-02 / 23:01:03 / Allmänt

Den som sa de berömda orden, hundar har ägare - katter har tjänstefolk, har fel. H*n hade uppenbarligen aldrig träffat en spets. Det ska vara, hundar har ägare - katter och spetsar har tjänstefolk! :)
Ibland kan det bli lite väl mycket arbete med dessa djur särskilt som jag i princip aldrig får nån hjälp. Missförstå mej inte här jag älskar dom allihop massor och skulle aldrig vilja vara utan dom. Men när jag knappt kan vara iväg och hålla mina kurser utan att det fås panik här hemma då blir jag trött. *gnällvarning*
För övrigt så blir jag alltid lika förundrad över dessa hundars intelligens och vilja att lära sej saker.  I helgen la jag ett ca 400 m långt spår med 6 vinklar på ängsmark. Paks var först ut och klarade det som vanligt med glans. Flamsiga tramsiga mopsiga tonåringen Paks förvandlas snabbt till en väloljad arbetsmaskin när spårselen kommer på. Mycket imponerad!
Nästa på tur var Lova som nu är dräktig i åttonde veckan. Jag kortade av spåret en del men det låg fortfarande runt 300 m med 4 vinklar. Mitt lilla runda "päron" till hund blev överlycklig av att få en uppgift och busade järnet. Spåret fixade hon lätt, inget dräktighetsseg hjärna här inte, men fröken blev så trött att hon somnade med sin älskade squeekerboll i munnen. Den bollen är bara hennes och kommer bara fram när det vankas spår så det var bäst att ha koll på den *sötnos*. :)
Sen var det dags att se om unge herrn i gänget, Finn, hade nån användbar näsa. Jodå den fanns där men det är ju inte lätt att vara på ny mark med massor av nya dofter men tillslut så uppfattade han doften av matte och tjejerna som gått där innan och det tog inte många sekunder förrän den lilla högen av godis var både uppspårad och uppäten. Duktig kille!!
Ska bli riktigt kul att börja på valpkurs och utvecklas vidare med Paks och kanske få lite hjälp att lösa de värsta tonåringsbeteenden. Dessutom ska det bli kul att se hur Finn och Mats klarar sej. Hoppas såklart det blir bra!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: